شنبه هشتم آذر ۱۴۰۴ ساعت 20:39 توسط سید کاظم هاشمی | 

حجت الاسلام سید محمد هاشمی سخا صبح امروز ۱۱ آبانماه ۱۴۰۴ با حضور در محل دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به بازدید از پیشرفتِ بخش های مختلف این دانشگاه در عرصه های گوناگون و گفتگوی با مسئولین و اساتید پرداخت.

🔸توییتر:

ostadhashemi_ir

🔸اینستاگرام:

ostad_hashemi_official

🔸تلگرام:

ostad_hashemi_official@

برچسب ها :

دانشگاه آزاد اسلامی

،

سیدمحمد هاشمی سخا

،

استان مرکزی

،

دانشگاه آزاد اراک

شنبه هشتم آذر ۱۴۰۴ ساعت 20:22 توسط سید کاظم هاشمی | 

▫️گزارش تصویری از سخنرانی حجت الاسلام هاشمی سخا در مراسم بزرگداشت شهدای جنگ ۱۲ روزه
▫️یگان های ویژه فراجا
🗓 یکم آبانماه ۱۴۰۴

🔸توییتر:

ostadhashemi_ir

🔸اینستاگرام:

ostad_hashemi_official

🔸تلگرام:

ostad_hashemi_official@

برچسب ها :

سیدمحمد هاشمی سخا

،

یگان های فراجا

،

نیروی انتظامی

،

فراجا

شنبه هشتم آذر ۱۴۰۴ ساعت 19:49 توسط سید کاظم هاشمی | 

دیدار سردار میرحیدری فرماندهی انتظامی استان قم و هیات همراه:
▫️سرهنگ براتی رئیس پلیس فرماندهی شهرستان
▫️سرهنگ دهقان رئیس بهداری فراجا استان
▫️سرهنگ دینی رئیس معاونت نیروی انسانی استان
با حجت الاسلام سید محمد هاشمی سخا
در این دیدار، گفتگویی پیرامون نحوه برخورد با متخلفان قاچاق کالا و مواد مخدر، زمینه سازی ها و اقدامات بازدارنده در سطح استان صورت گرفت.
◽️حجت الاسلام هاشمی سخا در این دیدار عنوان کرد:
در برخورد قاطع با قاچاقیان، کولبرانِ جزئی و پیش پا افتاده هدف نیستند، هدف از برخورد با این قشر، شناسایی گلوگاهِ فساد و از بین بردن اون فسادی است که نظم، امنیت، سلامت و اقتصاد جامعه را هدف قرار داده است.
◽️وی اضافه کرد؛ قانون فعلیِ مبارزه با قاچاقچیان باید اصلاح شود می بایست که این قانون تقویت شود تا بتوانیم شاهد کاهش این نوع فعالیت ها در کشور باشیم.
افزون بر مواردی که گفته شد، در سالی که گذشت، سال ۱۴۰۳ ۵۰۰ نفر از مردم قربانیِ این معضل اجتماعی شدند، بخاطر عدم التزام خودروهای قاچاق به قوانین راهنمایی و رانندگی، در سال های اخیر شاهد تلفات مالی و جانی بسیاری از مردم بوده ایم و این نکاتی که عرض شد ما را بر این امر وادار می کند که نسبت به تشدید قوانین مبارزه با قاچاق اقدام کنیم.
◽️نیروی های خدوم انتظامی همیشه در این معضلات کنار مردم شریف ایران بوده اند، دشمن نخواهد توانست جلوه این خدمتگذاران گمنام را زیر سوال ببرد.

🔸توییتر:

ostadhashemi_ir

🔸اینستاگرام:

ostad_hashemi_official

🔸تلگرام:

ostad_hashemi_official@

برچسب ها :

سیدمحمد هاشمی سخا

،

نیروی انتظامی

،

فراجا

،

ناجا

یکشنبه سی ام شهریور ۱۴۰۴ ساعت 22:30 توسط سید کاظم هاشمی | 

حجت الاسلام هاشمی سخا:
🔴هشت سال دفاع مقدس
تمثیل و نمادی از مقام "تسلیم" و "رضا" بود

◽️مقامی هست بنام <تسلیم و رضا>، قرآن کریم حضرت ابراهیم ع را بعنوان الگوی این مقام معرفی می کند، همانجا که می فرماید:(إِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُ أَسْلِمْ ۖ قَالَ أَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَمِينَ)
پروردگارش به او فرمود: تسلیم باش. گفت: به خداوند جهانیان تسلیم شدم.
حضرت ابراهیم ع تسلیم اوامر الهی بود، تسلیمِ تمام و کمال، صبر در مصیبت ها و تسلیم بودن در برابر مقدرات الهی انسان را به جایی می رساند که حاضر می شود همه چیزش را فدای پروردگار کند.
▫️وقتی به حضرت ابراهیم ع فرمان الهی آمد که زن و بچه را به سرزمین خشک و بی آب و علف ببر و در آنجا رها کن و برگرد، حضرت هاجر گفت: ما را به چه کسی می سپاری؟پاسخ داد: به خداوند متعال می سپارم، ببینید تسلیم بودن در برابر خداوند متعال را
یا زمانیکه دستور آمد خانه کعبه که اتاقکی بود، خراب شود و خانه کعبه ساخته شود و حج بجا آورده شود، زمانیکه وقت قربانی کردن رسید، به ابراهیم خطاب شد باید فرزندت را بعنوان قربانی در راه خدا ذبح کنی، به هاجر خبر دادند و گفت: در مقابل امر خدا و عملِ پیامبرش تسلیم هستم
در راه قربانگاه، شیطان هر ترفندی که داشت بکار برد و ابراهیم رمی جمرات کرد و رمی جمرات از آن زمان نمادِ مبارزه ابراهیم با وسوسه های شیطان شد، ابراهیم کارد را بر گلو کشید اما به اذن الهی تأثیری بر گلوی اسماعیل نگذاشت و جبرئیل نازل شد و گفت:(قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْيَا ۚ إِنَّا كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ)
خوابت را محقق کردی<فرمان پروردگارت را اجرا کردی> به راستی ما نیکوکاران را این گونه پاداش می‌دهیم یعنی نیت خالص شان را بمنزله اقدام می پذیریم.
گوسفندی برای قربانی آورد
(وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا)
ابراهیم ع بعد از موفقیت در گذراندن امتحان های گوناگون به مقام امامت دست یافت، این بود توضیح مقام تسلیم و رضا.

◼️صبر و استقامت، تسلیم و رضایتِ مردم در هشت سال جنگی که بر کشورمان تحمیل شد، برهه ای از تاریخ بود که مثال زدنی است.
اگر صبر و استقامت شهدا، جانبازان و خانواده هایشان نبود هم اکنون بیگانگان و نا اهلان بر ایران عزیزمان حکمرانی می کردند.
این جنگ هشت ساله خیلی چیز ها به ما نشان داد، نعمتی فوق العاده بود:
به ما انسان هایی را نشان داد که نمادِ مقامِ تسلیم و رضا هستند، انسان هایی که هر کدام رسولانی هستند بر روی زمین، انسان هایی که انسان ساز هستند و افرادی را الان داریم که وجودشان برکت این کشور است، برکت هایی که از ایشان خدمتتان عرض می کنم تربیت شده همان برهه هستند، استاد ما آیت الله مظاهری می فرمودند: جانبازان عزیز اکنون زنده هستند ولی هر روزِ آنان یک شهادت است.
▪️این فرمایش حضرت امام ره همیشه جلوی چشمانم هست: هشت سال دفاع مقدس تحولی در مردم ایجاد کرد، اما متاسفانه دنیا، فساد اخلاقی و بی اهمیتی به معنویات این تحول را کم کم ضعیف کرد و اکنون جامعه از این حقایق به دور افتاده است.
(آغاز هفته دفاع مقدس)

🔸توییتر:

ostadhashemi_ir

🔸اینستاگرام:

ostad_hashemi_official

🔸تلگرام:

ostad_hashemi_official@

برچسب ها :

دفاع مقدس

،

جنگ دوازده روزه

،

سید محمد هاشمی سخا

،

حضرت ابراهیم

جمعه بیست و هشتم شهریور ۱۴۰۴ ساعت 21:39 توسط سید کاظم هاشمی | 

حجت الاسلام هاشمی سخا:
در روایت معصوم ع آمده که فرمودند:
🔴دو چیز را فراموش کن / دو چیز را هم فراموش نکن

◽️آن دو چیزی که می بایست فراموش کرد:
▫️نیکیِ خودت به دیگران:
نیکی هایتان را در حق دیگران به فراموشی بسپارید، ثمره فراموش نکردن نیکی هایتان "غرور" و "منت گذاشتن" است، هی فکر میکند به کارهایش و خودش را تحسین می کند تا نیکی هایش به مرور کم تر شده و در نهایت متوقف می شود.
آنقدر خوبی هایش را بازگو می کند تا موجب آزارِ اشخاص می شود، انسان در نیکی کردن ها خیلی باید مراقبت کند تا بویی از منت هم نداشته باشد چراکه منت گذاشتن رمز نابودیِ اعمال نیک و صدقات است.
_می فرماید:(مَنِ اصْطَنَعَ إِلَى أَخِيهِ مَعْرُوفاً فَامْتَنَّ بِهِ أَحْبَطَ اللَّهُ عَمَلَهُ وَ ثَبَّتَ وِزْرَهُ وَ لَمْ يَشْكُرْ لَهُ سَعْيَهُ)
کسی که کار نیکی در حق برادرش انجام دهد و بر او منت بگذارد، خداوند عملش را حبط می‌کند و گناهش را برایش می‌نویسد و پاداشی به او برای این کارش داده نمی‌شود.
_رفقا کعبه با اینکه خانه خداست، اما سنگی است که ما دستور داریم دورش بچرخیم و طواف کنیم، حرمت برادر مومن مان از آن سنگ بالاتر و ارزشمند تر است، امام صادق ع از اسحاق پرسید؛ (يَا إِسْحَاقُ، كَيْفَ تَصْنَعُ بِزَكَاةِ مَالِكَ إِذَا حَضَرَتْ؟)
ای اسحاق وقتی موقع زکات مالت می‌رسد با آن چه کار می‌کنی؟ اسحاق میگه عرض کردم نیازمندان می‌آیند درب منزلم و به آنها ارائه می‌دهم، امام صادق ع پریشان شد و فرمود:(مَا أَرَاكَ يَا إِسْحَاقُ إِلَّا قَدْ أَذْلَلْتَ الْمُؤْمِنِينَ، فَإِيَّاكَ إِيَّاكَ، إِنَّ اللَّهَ يَقُولُ: مَنْ أَذَلَّ لِي وَلِيّاً فَقَدْ أَرْصَدَ لِي بِالْمُحَارَبَةِ)
فرمود: چه می‌کنی اسحاق؟ مؤمنان را خوار و ذلیل می‌کنی، از این کار دوری کن! از این کار دوری کن! خداوند متعال می‌فرماید: کسی که دوست مرا ذلیل کند، در واقع برای جنگ با من آماده شده است.
▫️بدیِ دیگران به تو:
حال اگر کسی آمد به ما بدی کرد، توهین کرد، به دل نگیر، دلی اگر از نقاط سیاه کینه پر شد، سیاه می شود و پرواز نمی کند، بغض و کینه دل را سیاه می کند.

◼️آن دو چیزی که نباید فراموش کرد:
▪️بدی تو به دیگران
▪️نیکی دیگران به تو
این از نشانه های شیعه است که کار و نیکیِ بررگِ خودش را کوچک می بیند، نیکیِ کوچکِ دیگران را بزرگ می بیند، بدیِ کوچکش در حق دیگران را بزرگ می بیند و فراموش نمی کند.

🔸توییتر:

ostadhashemi_ir

🔸اینستاگرام:

ostad_hashemi_official

🔸تلگرام:

ostad_hashemi_official@

برچسب ها :

سیدمحمدهاشمی سخا

،

کعبه

،

مومن

،

منت

پنجشنبه بیست و هفتم شهریور ۱۴۰۴ ساعت 19:41 توسط سید کاظم هاشمی | 

حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی سخا:
▪️یوقت هست ما یک مطلبی را می خوانیم، چشم ما الفاظ را می بیند و مغز ما معانی را، مثل؛ خواندن اخبار، این می شود؛ "خواندن"
اما یوقت هست که با دقت به تحلیل و بررسی همان "خواندن" می پردازیم تا به آن مسلط آییم، این می شود؛ "مطالعه"
▪️بمناسبت روز ادبیات فارسی نکاتی را پیرامون علوم و مطالعه خدمتتون عرض می کنم، در گذشته عرض کردم که انسان نمی تواند بی جهت باشدو عرض کردم که انسانِ بی جهت یا به نفاق آلوده شده و خبر ندارد و یا بزودی آلوده ی به نفاق خواهد شد، در بحث علوم هم، طریق، شبیه به همان طریق است، منظور چیست؟ منظور این است که:
علوم یا مفید هستند یا غیر مفید، علوم غیر مفید یا مباح هستند یا خرافه
علومی که مفید هستند تکلیف شان مشخص است
از بین علوم غیر مفید با غیر مفیدِ مباح هم فعلا کاری نداریم
اما علوم غیر مفید خرافه؛
پرداختن و خواندن خرافات انسان را عقب می اندازد، بوسیله دوری از حقیقتِ اصیل و دین راستین، بوسیله وارونه جلوه دادن واقعیت ها و حقایق، بوسیله ایجاد بدبینی در ذهن خواننده، در نهایت هم افراط و تفریط ایجاد کرده، سبب عقل گریزی شده و قصد انحلال جوامع را می کند، همه اینها و خطرات بسیار دیگر همگی بصورت تدریجی انجام می شود. حال چطور خرافات را زمین گیر کنیم؟
▫️پایگاه هایی ایجاد کنید که با افزایش بصیرت به شناسایی، معرفی و نقد بپردازند، البته آگاهانه، با همراهی کادر و اساتید آگاه، پایگاه هایی که بصورت استدلالی دین و عرفان اسلامی را ارائه کنند، الحمدلله در این زمینه اخیرا فعالیت های چشمگیری صورت گرفته اما با توجه به پیشرفت رسانه و هوش مصنوعی، این فعالیت ها باید تقویت شود.
▫️راه بعدی برای مقابله با خرافات "توانمند سازی عمومی جامعه" است: یعنی<شناسایی خرافه> <معرفی مابع مطمئن> <فعالیت سایبری: ساخت فیلم و مستند، نماد سازی و افشاگری علیه کذب> در راه هایی که عرض شد، نخبگان می بایست که بیشترین نقش را ایفا کنند.
▫️اکنون جنگ، جنگ سایبری است، افزایش سواد رسانه ای در جامعه از مهمترین راه های مقابله با خرافات است، مبحث مفصل تر از این عرایض بنده بود اما در این جلسه ادامه دادنش از حوصله جمع خارج است.
▪️گفتیم قسمت دیگر از علوم غیر مفید، علوم غیر مفید مباح هستند: از امام موسی ابن جعفر ع نقل شده که فرمودند:
"دخل رسول الله ص المسجد فاذا جماعه قد اطاقوا برجل"
رسول خدا ص وارد مسجد شد دید جماعتی دور مردی را گرفته اند، فرمود؛ چه خبر است؟ گفتند: یا رسول الله ص وی علامه ایست، داناترینِ مردم است به دودمان عرب و حوادثی که بر ایشان و روزگار جاهلیت و اشعار عربی اتفاق می افتد، حضرت رسول ص در اینجا دو عبارت بسیار مهم فرمود، دقت کنید؛
"ذاک علم لا یضرّ من جهله و لا ینفع من علمه" اینها علمی است که کسی نداند ضرری به او نمی رسد و کسی هم اگر بداند نفع و سودی به او نمی رسد.
دعای زیبایی هست که پیامبر اکرم ص بعد از هر نماز تلاوت می کردند و از چهار چیز به خدا پناه می بردند، امروز چه روز خوبی است که این دعا را یاد می گیریم و ان شاءالله بعد از نمازهایمان می خوانیم، حضرت ص بعد از هر نماز می فرمودند:
"اللهم انی اعوذ بک من علم لا ینفع"
خدایا به تو پناه می برم از دانشی که سود نبخشد(همان علم غیرمفید)
"و قلب لایخشع"
و از قلبی که خاشع نباشد
"و نفس لا تشبع"
و جانی که سیر نشود
"و دعاء لا یسمع"
و دعایی که شنیده نشود
▪️از این قبیل علوم بی فایده که خدمتتون عرض کردم، روزانه اطرافیان ما بسیار سوال می کنند، بعنوان مثال اون روز یه آقایی آمد جلو پرسید که حاج آقا اصحاب کهف چند نفر بودند؟
خب بعضی می گویند ۳ نفر و چهارمی سگ اصحاب کهف بود
بعضی می گویند ۷ نفر و هشتمی سگ اصحاب کهف بود
اما علم به تعداد اصحاب کهف چه اهمیتی دارد؟ چه نقشی در سازندگی انسان دارد؟، هدف را دریاب.
▪️یک علمی هم داریم بنام "جهل مرکب" یا "علم خیالی" :
یک تصور ذهنی و خیالی دارد، تو عالم خودش فکر می کند آدم مهمی است، عالِم است، همه چی بلد...
یک سخنرانی پای منبرش همیشه شلوغ بود، هر وقت نگاه می کرد، لذت می برد از این همه پا منبری، از حرفاش و پا منبری هاش هی تو ذهنش تعریف می کرد و لذت می برد، تو بازار راه می رفت دید یه قسمت از بازار مردم بیشتر از پامنبری هاش جمع شدند، پرسید؛ آقای سخنران کیه که انقدر پا منبری داره؟ گفتند: اینجا میمون می رقصه مردم جمع شدند، انگار یک ستل آب سرد روی این سخنران ریختند از خجالت، در حال و هوای علم خیالی اش بود که وا رفت...
استادم می فرمود : تماشای مردم مستت نکند گاهی علم ها خیالی اند‌.
پناه می برم به خدا از علمی که مرا سود نبخشد و از خدا عملی سودمند طلب می کنم.

{بازنشر بمناسبت روز شعر و ادبیات فارسی}

🔸توییتر:

ostadhashemi_ir

🔸اینستاگرام:

ostad_hashemi_official

🔸تلگرام:

ostad_hashemi_official@

برچسب ها :

رسانه

،

سایبری

،

جنگ

،

سیدمحمدهاشمی سخا

یکشنبه بیست و سوم شهریور ۱۴۰۴ ساعت 15:2 توسط سید کاظم هاشمی | 

🗓همایش بین المللی وحدت اسلامی با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور
و جمعی از علمای جهان اسلام از دوشنبه ۱۷شهریورماه لغایت ۱۹شهریورماه ۱۴۰۴) با شعار «نبی رحمت و امت واحده» در سالن اجلاس سران برگزار شد.
■این کنفرانس به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هدف ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راهکارهای مناسب در این خصوص میزبان اندیشمندان و نخبگان از ۱۰۰ کشور جهان اسلام بود.
■در کنفرانس وحدت اسلامی بیش از ۸۰ مهمان بین‌المللی و ۲۱۰ مهمان داخلی حضور داشتند، میهمانان این کنفرانس از بین علماء، مفتیان و شخصیت‏های سیاسی کشورهای اسلامی انتخاب می‌شوند، همچنین ۱۴۸ مقاله از میان ۳۹۲ مقاله ارسالی برای ارائه در کنفرانس پذیرفته شده است.

▫️The presence of Hojjatoleslam Dr. Hashemi Sakha at the 39th International Conference on Islamic Unity
🗓The 39th International Conference on Islamic Unity was held with the presence of President Dr. Masoud Pezzekian
and a group of scholars from the Islamic world from Monday, September 17 to September 19, 1404 (Monday) with the slogan "The Prophet of Mercy and a United Nation".
■This conference was organized by the World Forum for the Proximity of Islamic Denominations with the aim of creating unity and solidarity among Muslims, bringing together scholars and scientists to approximate their scientific and cultural views, as well as examining and presenting practical solutions to achieve Islamic unity and form a united nation in the Islamic world, solving the issues and problems of Muslims, and presenting appropriate solutions in this regard. It hosted thinkers and elites from 100 countries in the Islamic world.
■More than 80 international guests and 210 domestic guests attended the Islamic Unity Conference. The guests of this conference are selected from among scholars, muftis, and political figures of Islamic countries. Also, 148 articles out of 392 articles submitted for presentation at the conference were accepted.

🔸توییتر:

ostadhashemi_ir

🔸اینستاگرام:

ostad_hashemi_official

🔸تلگرام:

ostad_hashemi_official@

برچسب ها :

وحدت

،

پزشکیان

،

رییس جمهور

،

سیدمحمدهاشمی سخا

یکشنبه بیست و سوم شهریور ۱۴۰۴ ساعت 14:43 توسط سید کاظم هاشمی | 

استاد حجت الاسلام سید محمد هاشمی سخا:
انسان(زن/مرد) همیشه تنهایی را در ذات خودش تجربه می کند
همیشه احساس نیاز می کند به یک پناهگاه که آرامشِ دل کسب کند
لذا خداوند متعال کانونی بنام خانه و خانواده را نمادی از "پناهگاه" برای آرامشِ دلِ زن و مرد قرار داده است، نمادی که هیچ چیز در این دنیا نمی تواند همانند او زن و مرد را آرامش بخشد.
استاد ما آیت الله مظاهری حفظه الله می فرمودند: اگر در زندگی، زن، وفادار و مرد، نمک شناس باشد، ایضا بین شان ایثار، فداکاری، عفو و تغافل حکم کند، هر دو پناه یکدیگر هستند و به این واسطه آرامشِ دل و امنیت را در خانواده احساس خواهند کرد، بالاترین لذت هارا در کنار یکدیگر خواهند برد، لذتی که از آن صحبت می کنم، چیزی فراتر از رابطه جنسی است، منظور اون آرامشِ دل و سکونتِ خاطرِ زن و مرد است که بواسطه مراقبت از محبت بین یکدیگر حاصل می شود و بسیار لذت بخش است
ما از محضر ایشان اینطور آموختیم که هیچ چیز و هیچ کس جای همسر را پر نمی کند، هرآنقدر هم که فرزندانِ خوبی داشته باشیم، آرامشِ خاطری که زن و مرد بوسیله با هم بودن بدست می آورند، جایگزین ندارد، اینهم بخاطر منشا است، منشا آن محبتی است که خداوند متعال بین زن و مرد قرار داده، این قانون هم زمانی صدق پیدا می کند که زن و مرد از ابتدا تا انتهای رابطه در پاسداری و مراقبت از این محبتی که خداوند در ذات رابطه زن و مرد قرار داده بکوشند.
خانه و خانواده را خداوند متعال از بزرگترین نعمات و آیات خودش بیان می دارد، زن و شوهر می بایست پناهگاه یکدیگر باشند، خداوند زن را برای مرد و مرد را برای زن آفرید، غیر از این را اگر کسی معتقد شد نقض غرض است و راه را به باطل رفته است کما اینکه می فرماید:(وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها)
خداوند متعال منشا این زندگی را هم محبت و رافتی که بین زن و مرد برقرار کرده، بیان می دارد.
بنابراین رفقا اگر می خواهید یک زندگی مشترک متلاشی شده را ببینید، این منشا را از رابطه حذف کنید، آنگاه خواهید دید که همان جایگاه امن و آرامش بخش تبدیل می شود به محلی برای فروپاشی روانی و بهم ریختگی زن و مرد، همان منشا که رحمتی از جانب خداوند متعال بود برای اتصال زن و شوهر، تبدیل می شود به عذابی آشکار و غیر قابل تحمل که زندگی را برای زن و مرد جهنم می کند، اگر اینطور شد، هر چقدر مال و ثروت به این رابطه تزریق کنید، هر چقدر موقعیت اجتماعی مناسب تزریق کنید، دیگر این رابطه درست شدنی نیست که نیست.

🔸توییتر:

ostadhashemi_ir

🔸اینستاگرام:

ostad_hashemi_official

🔸تلگرام:

ostad_hashemi_official@

برچسب ها :

همسر

،

آیت الله مظاهری

،

سیدمحمدهاشمی سخا

،

ایثار

یکشنبه بیست و سوم شهریور ۱۴۰۴ ساعت 14:38 توسط سید کاظم هاشمی | 

استاد حجت الاسلام سید محمد هاشمي سخا:

▫️در آیه شریفه می فرماید:(الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا)
امروز دینتان را کامل کردم، سنگ تموم گذاشتم، نعمت را بر شما
تموم کردم، اسلامِ امروز را از شما مطالبه خواهم کرد.

یعنی اسلام+علی ع
یعنی تا دیروز هنوز دین کامل نشده بود، نعمت تموم نشده بود، اسلامِ منهای علی ع، اصلا اسلام نیست.

یک روز معاویه که ۹ ماه علیه حضرت امیر ع جنگید مورد سوال واقع شد و بلد نبود جواب بدهد، نامه نوشت به علی ع، اطرافیانش گفتند: تو که علیه علی جنگیدی، نامه می نویسی به علی؟ گفت: خب سوال کردند من جوابش رو نمی‌دونم
نامه رسید به امام علی ع، امام شروع کردند به نوشتنِ پاسخ،
اصحاب گفتند: جواب معاویه را میدهید؟ فرمودند؛ بله هر مذهبی که داشته باشد از من سوال کرده باید پاسخ بدهم.

وقتی خبر شهادت امیرالمؤمنین ع به عایشه رسید، عایشه سجده رفت، به کدام خدا سجده رفت؟
معاویه، با اونهمه ظلمی که کرد، سجده نرفت و گفت: "مات العلم بموت علی" با مرگ علی علم مرد، دشمن هم خبر دارد احوال علی ع را.

▫️آغاز درگیری های بین رژیم غاصب صهیونیستی و ایران اسلامی در ایام غدیر، بنده را به یاد این آیه شریفه انداخت:
(الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ)
امروز کافران از شکست دادن شما مایوس شدند پس از آنها نترسید از من بترسید

این دست و پا زدن های دشمنان هم، از "ترس" و "ابهام" است، ترس از اینکه می دانند بدست ما نابود خواهند شد
ابهام از اینکه نمی دانند حقیقتا توانایی ما به چه مقدار است؟! ما هم هیچ وقت آنهارا از حقیقت مطلع نخواهیم کرد.

(وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا)
ما در تورات به بنی اسرائیل خبر دادیم که قطعاً دو بار در زمین فساد می کنید و در برابرِ طاعتِ خدا به سرکشی و طغیان و برتری جویی و ستم نسبت به مردم دچار می شوید.

(فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا)
به هنگام اولین فساد و برتری جویی شما در زمین، بندگان سختی بر ضدِّ شما بلند می کنیم و آنها خانه هایتان را تک تک برای کشتن، اسیر کردن و غارت کردن شما جستجو می کنند.
سپس به شما از طریق مال، فرزندان و رزمندگان قوت می دهیم و شما را بر آنان پیروز می کنیم.
اگر بعد از آن نیکی کنید در اصل به خودتان نیکی کرده اید، اگر هم بدی کنید به خودتان بدی کردید.

(فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا)
اگر دوباره به فساد و برتری جویی پرداختید، زمان وعده دوم برای عذاب فرا رسیده است، وعده دوم شما را دچار آسیب فراوان می‌کند، شما را غصه دار می کند، آنها به مسجد الاقصی در می آیند و شما را به شدت در هم کوبیده و نابود می کنند.

▫️آنها آغازگر جنگ بودند و آغازگر را باید سر جایش نشاند
گرچه که رژیم صهیونیستی شأنیت مقابله با کشور بزرگی مثل ایران را ندارد، اما خب، باید پاسخ متجاوزگر را قاطعانه داد.

پایان این جنگ بدست ما رقم خواهد خورد
این پیشنهادِ توقفِ جنگ را هم استراتژیک می دانیم نه آتش بس یا صلح...
زیراکه ما نمی توانیم با رژیمی که میریزد و به بیرحمانه ترین حالت ممکن نسل کشی و بیگناه کشی می کند، صلح کنیم.
از طرفی آتش بسی هم در کار نیست چون این رژیم را بخوبی می شناسیم، آتش بس برای اینها حکم تجدید قوا و بردن جنگ به حالت خاکستری را دارد.
اینطور هم نیست که سازمان ملل و شورای امنیت و امثال اینها جلساتی منعقد کنند و تعیین تکلیف کنند، نه، این حرفها نیست.
بی عرضگی سازمان ملل و شورای امنیت معلوم بود، معلوم تر شد، اینها بازیچه دست آمریکا و اسرائیل هستند.
قاعده یکی است و لاغیر:
آغازگر، او بوده و آغازگر را اگر نابود نکنیم
ادب می کنیم و سر جایش می نشانیم
برای ما تفاوتی هم نمی کند که این آغازگر، رژیمِ غاصبِ کوچکی باشد که با چند شب بمباران نابود خواهد شد
یا آمریکایی باشد که مدعی ابرقدرت بودن است
تا آمریکا و اسرائیل تصور نکنند که جمهوری اسلامی ایران مثل لیبی و قذافی است، لیبی را هم اول خلع سلاح کردند بعد به نابودی کشاندند‌.
جنگی که می بینید، فقط جنگ با اسرائیل نیست؛
وظیفه الهی است که برعهده ما ایرانیان قرار داده شده...
این جنگ شرافت ماست
حمایت از مظلومان عالم و فلسطین در مقابل صهیونیست است
این جنگ از رموز آغاز حذف یهود است.
اسرائیل در این حملات به خوبی ادب شد و طبق فرموده مقام معظم رهبری، له شد، عزیزان کارِ ما با این رژیمِ کودک کش اینجا تمام نخواهد شد.

🔸توییتر:

ostadhashemi_ir

🔸اینستاگرام:

ostad_hashemi_official

🔸تلگرام:

ostad_hashemi_official@

برچسب ها :

جنگ دوازده روزه

،

اسراییل

،

آمریکا

،

سیدمحمدهاشمی سخا

یکشنبه بیست و سوم شهریور ۱۴۰۴ ساعت 14:31 توسط سید کاظم هاشمی | 

حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی سخا:
اگر انسان غضبش را فرو بخورد، بعدا لذتش را خواهد فهمید که این فرو خوردن غضب و عصبانیت، لذیذ ترین جرعه ای بوده که تا بحال نوشیده است
حاج آقا من انسان صبوری نیستم، چکار کنم؟
إنْ لَمْ تَكُنْ حَليما فَتَحَلَّمْ
ادای صبور ها رو در بیار
با صبور ها نشست و برخاست کن
به اصطلاح خودمون تظاهر کن که تو هم از صبوران هستی، این تظاهر به صبور بودن، کمک می کند و کم کم تبدیل می شوید به یک انسان صبور
کمتر کسی را پیدا می کنید که خودش را شبیه گروهی کند و بعد از مدتی از آنان نشود، این خصلتِ ذاتی انسان است
خداوند متعال هم کمک می کند به قلبِ کسی که می توانست خشمش را عملی کند اما فرو برد
قلبش را لبریز از آرامش و ایمان می کند
این حرف بنده سراپا تقصیر نیست
پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) تضمین کرده اند.
می فرماید:
ای فرزند آدم، هنگامی که خشمگین می شوی مرا یاد کن تا آنگاه که خشمناک می شوم یادت کنم
تا تو را بهمراه آنان که نابود می کنم، نابود نکنم
به یاریِ من برای خویش راضی باش، چرا که یاریِ من برای تو، از یاریِ تو برای خودت بهتر است.
شیطان لشکری بزرگ و قدرتمند دارد بنام "لشکر خشم و عصبانیت"
*لشکری که به "دانایی و حکمت" انسان حمله ور می شود:
می فرماید:
(الغَضَبُ مَمحَقَةٌ لِقَلبِ الحَكيمِ)
خشم، نابود كننده دل شخص حكيم است.
*لشکری که فراهم کننده و کلید همه بدیهاست.
*لشکری که با چیره شدن بر انسان ایمانش را از او می گیرد:
می فرماید:
(الغَضَبُ يُفسِدُ الإيمانَ_يُردِي صاحِبَهُ و يُبدِي مَعايِبَهُ)
رفقا خشم ایمان را تباه می کند
عیب های شخص را برملا می کند
بدی ها را به او نزدیک، خوبی ها را از او دور می کند
مرگ او را شتاب داده و در نهایت انسان را هلاک خواهد کرد
خشم، اون آتشِ نهفته در دل هر انسانی است که اگر تمرین نکند برای مهار و خاموشی این آتش، اولین شخصی که دامن گیر این آتش می شود و می سوزد همان شخص عصبانی است، آتش است دیگر، نمی توان از آتش انتظاری جز این داشت.
*لشکری که به عقل و تدبر انسان هجوم می آورد:
می فرماید:
(الغَضَبُ يُفسِدُ الألبابَ)
خشم، خردها را تباه مى کند
(تُغَيِّرُ المَنطِقَ)
طریقه گفتار را تغيير مى دهد
(تَقطَعُ مادَّةَ الحُجَّةِ)
ريشه برهان و استدلال را قطع مى كند
(تُفَرِّقُ الفَهمَ)
قدرت فهم را پریشان می کند
اگر خواستید تاثیر مذهب در زندگی شخصی را ببینید، برید ببینید عکس العمل هایش به مسائلی که خشمش را بر می انگیزد چگونه است؟!
استاد ما همیشه می فرمودند که هنر مذهب این است که انسان را در مواجهه با پستی و بلندی ها، مسائلی که آزار دهنده است، یا حتی مسائلی که بسیار شادی و سرور آور است، خونسرد می کند، با تعریف کسی خوشحال نمی شود با تخریب کسی بهم نمی ریزد و عصبانی نمی شود، شیعه علی ابن ابی طالب ع در مواجهه با مسائل همانند کوهی استوار است:
عصبانیت، ترس، نا امیدی در او راه ندارد.

🔸توییتر:

ostadhashemi_ir

🔸اینستاگرام:

ostad_hashemi_official

🔸تلگرام:

ostad_hashemi_official@

برچسب ها :

خشم

،

سیدمحمدهاشمی سخا

،

مذهب

،

پیامبراکرم

مشخصات
استاد حجت الاسلام سید محمد هاشمي سخا بیانات سیاسی_مباحث تحکیم خانواده_مباحث فرزند پروری از منظر اسلام_ریحانه آفرینش