یکشنبه بیست و سوم شهریور ۱۴۰۴ ساعت 14:38 توسط سید کاظم هاشمی
|

استاد حجت الاسلام سید محمد هاشمي سخا:
▫️در آیه شریفه می فرماید:(الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا)
امروز دینتان را کامل کردم، سنگ تموم گذاشتم، نعمت را بر شما
تموم کردم، اسلامِ امروز را از شما مطالبه خواهم کرد.
یعنی اسلام+علی ع
یعنی تا دیروز هنوز دین کامل نشده بود، نعمت تموم نشده بود، اسلامِ منهای علی ع، اصلا اسلام نیست.
یک روز معاویه که ۹ ماه علیه حضرت امیر ع جنگید مورد سوال واقع شد و بلد نبود جواب بدهد، نامه نوشت به علی ع، اطرافیانش گفتند: تو که علیه علی جنگیدی، نامه می نویسی به علی؟ گفت: خب سوال کردند من جوابش رو نمیدونم
نامه رسید به امام علی ع، امام شروع کردند به نوشتنِ پاسخ،
اصحاب گفتند: جواب معاویه را میدهید؟ فرمودند؛ بله هر مذهبی که داشته باشد از من سوال کرده باید پاسخ بدهم.
وقتی خبر شهادت امیرالمؤمنین ع به عایشه رسید، عایشه سجده رفت، به کدام خدا سجده رفت؟
معاویه، با اونهمه ظلمی که کرد، سجده نرفت و گفت: "مات العلم بموت علی" با مرگ علی علم مرد، دشمن هم خبر دارد احوال علی ع را.
▫️آغاز درگیری های بین رژیم غاصب صهیونیستی و ایران اسلامی در ایام غدیر، بنده را به یاد این آیه شریفه انداخت:
(الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ)
امروز کافران از شکست دادن شما مایوس شدند پس از آنها نترسید از من بترسید
این دست و پا زدن های دشمنان هم، از "ترس" و "ابهام" است، ترس از اینکه می دانند بدست ما نابود خواهند شد
ابهام از اینکه نمی دانند حقیقتا توانایی ما به چه مقدار است؟! ما هم هیچ وقت آنهارا از حقیقت مطلع نخواهیم کرد.
(وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا)
ما در تورات به بنی اسرائیل خبر دادیم که قطعاً دو بار در زمین فساد می کنید و در برابرِ طاعتِ خدا به سرکشی و طغیان و برتری جویی و ستم نسبت به مردم دچار می شوید.
(فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا)
به هنگام اولین فساد و برتری جویی شما در زمین، بندگان سختی بر ضدِّ شما بلند می کنیم و آنها خانه هایتان را تک تک برای کشتن، اسیر کردن و غارت کردن شما جستجو می کنند.
سپس به شما از طریق مال، فرزندان و رزمندگان قوت می دهیم و شما را بر آنان پیروز می کنیم.
اگر بعد از آن نیکی کنید در اصل به خودتان نیکی کرده اید، اگر هم بدی کنید به خودتان بدی کردید.
(فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا)
اگر دوباره به فساد و برتری جویی پرداختید، زمان وعده دوم برای عذاب فرا رسیده است، وعده دوم شما را دچار آسیب فراوان میکند، شما را غصه دار می کند، آنها به مسجد الاقصی در می آیند و شما را به شدت در هم کوبیده و نابود می کنند.
▫️آنها آغازگر جنگ بودند و آغازگر را باید سر جایش نشاند
گرچه که رژیم صهیونیستی شأنیت مقابله با کشور بزرگی مثل ایران را ندارد، اما خب، باید پاسخ متجاوزگر را قاطعانه داد.
پایان این جنگ بدست ما رقم خواهد خورد
این پیشنهادِ توقفِ جنگ را هم استراتژیک می دانیم نه آتش بس یا صلح...
زیراکه ما نمی توانیم با رژیمی که میریزد و به بیرحمانه ترین حالت ممکن نسل کشی و بیگناه کشی می کند، صلح کنیم.
از طرفی آتش بسی هم در کار نیست چون این رژیم را بخوبی می شناسیم، آتش بس برای اینها حکم تجدید قوا و بردن جنگ به حالت خاکستری را دارد.
اینطور هم نیست که سازمان ملل و شورای امنیت و امثال اینها جلساتی منعقد کنند و تعیین تکلیف کنند، نه، این حرفها نیست.
بی عرضگی سازمان ملل و شورای امنیت معلوم بود، معلوم تر شد، اینها بازیچه دست آمریکا و اسرائیل هستند.
قاعده یکی است و لاغیر:
آغازگر، او بوده و آغازگر را اگر نابود نکنیم
ادب می کنیم و سر جایش می نشانیم
برای ما تفاوتی هم نمی کند که این آغازگر، رژیمِ غاصبِ کوچکی باشد که با چند شب بمباران نابود خواهد شد
یا آمریکایی باشد که مدعی ابرقدرت بودن است
تا آمریکا و اسرائیل تصور نکنند که جمهوری اسلامی ایران مثل لیبی و قذافی است، لیبی را هم اول خلع سلاح کردند بعد به نابودی کشاندند.
جنگی که می بینید، فقط جنگ با اسرائیل نیست؛
وظیفه الهی است که برعهده ما ایرانیان قرار داده شده...
این جنگ شرافت ماست
حمایت از مظلومان عالم و فلسطین در مقابل صهیونیست است
این جنگ از رموز آغاز حذف یهود است.
اسرائیل در این حملات به خوبی ادب شد و طبق فرموده مقام معظم رهبری، له شد، عزیزان کارِ ما با این رژیمِ کودک کش اینجا تمام نخواهد شد.
🔸توییتر:
ostadhashemi_ir
🔸اینستاگرام:
ostad_hashemi_official
🔸تلگرام:
ostad_hashemi_official@